donderdag 16 oktober 2014

Kerstboom van takjes

KERSTBOOM VAN TAKJES

Weer even een ander soort kaart. Dit idee ontstond, toen ik met mijn Lea'bilitie Holly leaves and pine branches aan het stansen was. Ik had een aantal takjes nodig van verschillende kleuren groen papier. Omdat ik alle takjes achter elkaar door uitsneed, kwamen de takjes allemaal op een 'stapeltje' terecht. Het leek op een kerstboom.....
Dus ik dacht meteen: met een kleine stam eronder en wat sterretjes erop.........
Met een beetje schuiven ontstond dus al gauw deze boom.

Hoe ga je te werk: Stans of snij een stam van de gewenste lengte. Stans daarna enkele takjes van diverse kleuren groen papier. Ik ben met de grootste takjes onderaan begonnen. Ieder laagje bestaat uit twee of drie takjes. De bovenste laag heb ik van het kleinste takje gemaakt.
De sterretjes komen van het stansje scenery trees (45.8299). Daar zitten een aantal mooie sterren bij.

Het randje aan de zijkant heb ik met de border embossing folder gemaakt. Dit is een mooi neutraal randje, maar je kunt natuurlijk ook het randje met de kersttakjes gebruiken. Een fijn stickerrandje maakt het geheel af.

Materialen:
LeCreaDesign® Lea’bilities:  45.9920 Holly leaves  45.8299 scenery trees  45.9395  Border corner
LeCreaDesign® embossingfolder: 35.9968 Border drops
LeCreaDesign® designpapier: 51.0041 green & beige

Voor materialen zie: www.leanecreatief.com




1 opmerking: