zondag 30 oktober 2011

Tip

TIP voor kaartborduursters

Deze tip komt van Corry. Zij doet veel aan kaartborduren en neemt haar kaarten overaal mee naar toe. Een plakband automaat is best wel zwaar, die neem je niet zo gauw mee, maar zij heeft een hele prettige oplossing: 

Corry:
Kaartborduren is een leuke bezigheid, die je ook overal mee naar toe kunt nemen. Je moet van te voren even bedenken, wat voor kleuren garen je mee wilt nemen. Verder de prikmat, prikpen, naalden en schaar en....iets om je draden vast te plakken. Een plakbandrolletje vind ik nogal omslachtig. Vooral als je aan het einde van je borduurwerk je draad wil vastplakken. Je wilt de draad eigenlijk niet laten schieten.... Daarom gebruik ik de ronde kleine etiketstickers, verkrijgbaar in bijna iedere goede boekhandel. Deze zijn in heel veel kleuren verkrijgbaar. Ik gebruik de witte, omdat ik denk dat het dan ook niet zal doorschijnen.
Ik stop een velletje bij mijn borduurspullen en ik kan eindeloos borduren. Geen gedoe met schaar en plakband, simpel een etiketje van het velletje plukken en opplakken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten